Op deze pagina vindt u meer informatie over de verzend, bezorgtijden en methodes, plus de bijbehorende kosten.
Tevens vindt u informatie op welke wijze u dient te retourneren.

Bezorgopties

Standaardlevering

Afhankelijk van het gewicht en de waarde van uw bestelling maakt JGparts een keuze tussen bezorging per post en bezorging per koerier. De gekozen manier van bezorgen vindt u in de bevestigingsemail.

Wij versturen de meeste bestellingen via Postnl en spoed zendingen via DHL.

Voor bestellingen die per koerier worden bezorgd moet u mogelijk tekenen. De status van uw zending is te bekijken in uw account als u deze bij ons heeft aangemaakt.

Bezorgkosten en zendtijd

De prijzen die wij in rekening brengen zijn lager dan de gebruikelijke tarieven van Postnl. Jgparts betaald een gedeelte mee, hieronder vindt u de prijzen en de zendtijden.

- Bezorging  via Postnl - € 4,95 binnen Nederland
1 werkdag na verzending
- Bezorging Belgie via Postnl  € 6,95 incl. BTW
1-2 werkdagen na verzending.
- Levering via Rembours- € 19,95 incl. BTW
Levering 1-3 werkdagen na verzending.

De levertijden kunnen variëren, afhankelijk van het geselecteerde bezorgadres en de beschikbaarheid van de bestelde artikelen.

We houden u op de hoogte

Kort nadat u een bestelling heeft geplaatst krijgt u een bevestigingsemail met hierin de informatie over de geplaatste bestelling. Als deze in behandeling wordt genomen komt er een tweede e-mail met informatie over de levertijd.

In de derde e-mail laten wij weten dat het product is verzonden, en krijgt u een Track en Trace nummer toegezonden.

Met het track&trace nummer kunt u uw zending volgen op de website van de vervoerder.

Bestellingen wijzigen die al zijn verzonden

Zodra uw bestelling verzendklaar is, of al is verzonden, is het meestal niet meer mogelijk om het bezorgadres te wijzigen. Als u nog geen verzendbevestiging heeft ontvangen, kunt u de gegevens nog online wijzigen.

Bij iemand anders het pakket laten bezorgen

Als u het pakket niet thuis wilt laten bezorgen kunt u het afleveradres aanpassen in uw account. U kunt bijvoorbeeld het pakket op uw werk of bij de buren laten afleveren.

Problemen met een zending

Koerier of postbode gemist

Bezorging per postnl: Als u niet thuis bent als de koerier langskomt met uw bestelling, laat hij altijd een briefje achter met het track&trace nummer. In veel gevallen wordt het pakket een dag later weer aangeboden.

Postnl zal na de tweede poging het pakket afleveren bij een Postnl servicepunt bij u in de buurt. U kunt daar dan vervolgens het pakketje afhalen.

Beschadigde of defecte artikelen

Als bij ontvangst blijkt dat een besteld artikel beschadigd is, dient u contact op te nemen met de klantenservice.

Als de geleverde artikelen beschadigd zijn, neemt JGparts direct contact op met de vervoerder om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

We doen natuurlijk onze uiterste best om deze ongemakken te beperken. Verder worden de zendingen vaak verzekerd verzonden.

Ontbrekende facturen

Bij iedere zending wordt een factuur bijgevoegd met de inrekening gebrachte BTW.
Het is ook mogelijk om zelf de factuur uit te printen via uw account.

Heeft u een gast checkout gedaan dan kunt u contact opnemen met de klantenservice, en dan zullen we u binnen 24 uur de factuur mailen.

 
HERROEPINGSRECHT

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van heen en terugzending voor zijn rekening. Voor retouren die worden teruggezonden als defect en na testen toch goed blijken te zijn brengen wij € 5,00  administratiekosten in rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

3. Retouren die zonder toestemming worden teruggestuurd nemen wij niet in behandeling. U dient eerst contact op te nemen met de klantenservice dit kan via e-mail of whatsapp.

Stuur bij een retourzending altijd het ingevulde retourformulier mee. Zonder retourformulier wordt de retourzending niet in behandeling genomen.

Indien u een artikel wilt omruilen, vermeldt dan op het retourformulier in het opmerkingsveld tegen welk artikel/kleur etc. u eventueel wilt ruilen.

Klik op het onderstaande icoon om het formulier met Acrobat Reader te openen. Dit kunt u direct op uw computer invullen en printen:

Retourformulier JGparts